32. REGIJSKI OTROŠKI PARLAMENT® je za mariborsko regijo potekal v četrtek, 24. marca 2022, od 8.30 do 13.30 ure. Delo v skupinah je potekalo v Domu ustvarjalnosti mladih Maribor (Razlagova 16), plenarna dela pa v veliki dvorani Zavarovalnice Sava (Cankarjeva 3).
Našo šolo sta zastopala dva delegata in sicer:
Linda Šorli iz 7.a in
Matic Batljan iz 7.b razreda.
Več kot 60 delegatov iz 32 šol je razpravljalo na 5 različnih tem. V nadaljevanju vam predstavljamo vse teme in zaključke:
- skupina – MOJ POKLIC: SKRBI, PRIČAKOVANJA, ZNANJA IN VEŠČINE
- ljudi bodo zamenjali roboti –> nastajanje novih poklicev
- predstavitve poklicev
- vpliv družbe na izbiro poklica
- služba naj bo vir veselja
- brezposelnost
- premalo praktičnega dela
- obiski podjetja npr. dan odprtih vrat
- dnevi dejavnosti
- neznanje tujih jezikov: rešitev tečaji jezikov
- skupina – POTI DO MOJEGA POKLICA
- pritisk zaradi ocen
- preobremenjenost
- premalo prostega časa
- premajhna plača
- necenjeni poklici (čistilka, medicinska sestra, smetar,…)
- enakopravno ocenjevanje
- predmet o poklicih
- raziskovalni dnevi (v skupini, zunaj,..)
- učenci bi sami izbrali predmete, ki bi jim pomagali kasneje pri opravljanju poklica
- skupina – POKLICI SEDANJOSTI IN POKLICI PRIHODNOSTI
- obrti niso cenjene
- roboti bolj natančni, ampak človek ima izkušnje
- več informacij o omejitvah vpisa in zbiranju točk za srednjo šolo
- več tehničnih gimnazij
- vse službe so pomembne in morale bi biti enako obravnavane
4. skupina – VPLIV COVID-19 NA IZBIRO POKLICA
- nerealne ocene
- manj znanja
- nasilje v družinah
- stiske otrok
- manj socialnih stikov
- zasvojenost z ekrani
5. skupina – SLOVENIJA, EVROPA, SVET – POZITIVNO, NEGATIVNO, ZANIMIVO
- pomen dobrega počutja v službi
- starši podpirajo poklice, ki so dobro plačani
- predstavitev najbolj tipičnih in pogostih poklicev – želeli bi si spoznati tudi druge poklice
- spletna stran s poklici
- enake možnosti zaposlitve za vse ljudi, ne glede na raso, spol, starost…
- premalo računalništva (predlog: računalništvo bi postalo obvezno)
- prevelika pričakovanja pri ocenah
- premalo prakse
- ocenjevanje glede na trud (pri likovni in glasbeni umetnosti ter športu), ne glede na talent
- tematski tabori (spoznavanje poklicev,…)
- bolj povezani z Evropo, svetom
“Ko smo smo šli v skupine se mi je zdelo zelo super, ker smo se poslušali in vsak je imel priložnost povedati svoje mnenje. Kot skupina smo super sodelovali in zaradi tega je bilo tam odlično. Potem smo šli predstaviti zaključke in je bilo zelo fajn. Stoli so bili odlični! Komaj čakam naslednjo leto! “ pove Linda.
Matic je o otroškem parlamentu povedal: “Tudi meni je bilo fajn delati v skupinah in poslušati zanimiva mnenja drugih delegatov.”
Zapisali: Linda Šorli, Matic Batljan in ostali učenci šolskega otroškega parlamenta