OTROŠKI PARLAMENT

Za nami je drugačno šolsko leto – drugačno za učence, ki so obiskovali internesno dejavnost Otroški parlament.  

V preteklosti se je na teme otroškega parlamenta pripravljala naša bivša svetovalna delavka Urška Aram. V letošnjem letu sem v te velike čevlji skušala stopiti jaz. Vedela sem, kako radi so otroci prihajali na šolski parlament, kako so spoštovali prejšnjo mentorico in se ob njej dobro počutili.

Letos pa jih je poleg nove mentorice čakala še nova, abstraktna in manj poznana, a tako zelo pomembna tema – Duševno zdravje otrok in mladih.

”Stari” skupini letošnjih osmošolcev se je pridružila skupina ”novih” petošolcev. Dinamika v skupini je bila zelo pestra, vsi smo se znova in znova učili strpnosti in prilagajanja. 🙂 Z različnimi dejavnostmi smo tekom leta odkrivali, kaj je to duševno zdravje. Pogovarjali smo se o dejavnikih tveganja, spoznali, pri čem imamo vpliv na naše zdravje in kje ga nimamo. Spoznali smo ankcioznost in depresijo, najpogostejši duševni bolezni med mladimi. Poimenovali smo svojega lastnega kritika in z igrami vlog odkrivali, kdaj lahko sebi in prijatelju pomagamo sami, kdaj pa je bolje za pomoč prositi odraslo osebo. S pomočjo literature smo se pogovarjali o spolni zlorabi, telesni samopodobi ter mejah svojega telesa. Izvedli smo dan naključne prijaznosti, podelili kamenček prijaznosti ter pripravili lepe misli v več jezikih, da so jih lahko razumeli tudi naši gostje iz Erazmus projekta. Dvakrat nas je obiskala prejšnja metorica gospa Urška, česar so se člani otroškega parlamenta zelo razveselili. 

V mesecu marcu sta nas na regijskem Otroškem parlamentu na temo Duševno zdravje otrok in mladih v organizaciji Zveze prijateljev mladine Maribor krasno zastopala Linda Šorli in Matic Batljan. Njune vtise o zasedanju lahko preberete spodaj. Za trud, voljo in pogum se jima najlepše zahvaljujem.

Zadnji mesec je bil namenjen refleksiji, pripravi na novo šolsko leto ter sproščanju. Določili smo mesečne teme za naslednje šolsko leto ter zbrali nekaj misli o duševnem zdravju in letošnjem parlamentu.

Nekaj vtisov lahko preberete v nadaljevanju objave, naš parlament pa lahko z nami podoživite tudi s fotografijami, ki so nastale čez leto.

Članom otroškega parlamenta ter vsem, ki berete počitniško objavo, želim prijetno, dolgo, toplo in sproščeno poletje!

Imejte se lepo,                                                         Klara Bračič

Težko razložimo, kaj je duševno zdravje, mi pa mislimo, da je: 

Občutki in obnašanje (Mohamah)
Duševno zdravje je zdravje uma oziroma stabilno in zdravo stanje uma. (Mitja)

Duševno zdravje je tvoje počutje. (Jaka)

Duševno zdravje je počutje v tebi. (Linda)

Lažje je odgovoriti na vprašanje, kako skrbimo za lastno duševno zdravje: 

Da se pogovarjamo in da drugim ne pustiš, da se norčujejo iz tebe. (Mohamad)

Zdrava prehrana, spanec, svež zrak, gibanje, dober odnos s prijatelji. (Ana)

Da se ne drogiramo, da nismo nasilni in zlobni do drugih, da se gibamo in zdravo jemo. (Hajrija)

Da se ne jezimo na druge, ne delamo nič na silo, da delamo to, kar imamo radi. (Neli)

Da delaš to, kar ti je všeč, da hodiš ven. (Ela)

Tako, da ne misliš slabih stvari o sebi. (Živa)

Pri interesni dejavnosti otroški parlament nam je bilo všeč več stvari, tukaj je nekaj izmed njih:

Miselne igre, ankete o duševnem zdravju. (Mitja)

Igranje, sodelovanje, risanje in pogovarjanje. (Hajrija)

Vse – še posebej igre in pogovori o duševnem zdravju. (Mija)

Igre, pogovori o duševnem zdravju, pogovor o regijskem parlamentu. (Jaka)

Ko smo barvali kamenčke in na njih risali stvari, igre. (Ela)

Igranje ige in odgovarjanje na vprašanja iz listka. (Živa)

10 minut iger in pogovarjanje. (Faruk)

Na otroškem parlamentu smo se počutili:

Odlično! (Adrian)

Odlično! Super zabavno, lepo in prijetno. (Mija)

Včasih mi je bilo težko iti na parlament, ker je petek, ampak sem potem na parlamentu vedno užival. (Matic)

Otroški parlament se nam zdi pomemben – a zakaj?

Da se naučimo nekaj novega. (Adrian)

Da se otroci naučijo novih stvari in se ob tem zabavajo. (Ana)

Da debatiramo o različnih temah in težavah osnovnošolcev, da damo predloge, kako šolo oziroma situacije izboljšati. (Mitja)

Za izboljšanje nas in šole. (Neli)

Da spremenimo naše okolje in da vplivamo, ter da smo pomembni, čeprav smo otroci. (Linda)

Smiseln otroškega parlamenta je, da raziskujemo različne teme, iščemo težave in rešitve za njih, da potem naše predloge posredujemo državi, da bi se uresničili. (Matic)

Da bi podpirali otrokov priavice. (Faruk)

Regijski parlament iz ‘’prve roke’’:

Zelo je bilo zanimivo, da je toliko otrok z dobrimi mnenji, čeprav tema ni bila zelo zanimiva. Zelo mi je bilo všeč, da so vsi imeli priložnost povedati svoje mnenje. Upam, da bodo tudi ostali imeli podobno izkušnjo. (Linda)

Na regijskem parlamentu sem užival veliko bolj kot lani, saj sem letos spoznal veliko prijaznih ljudi. Pogovarjali smo se o težavah pri duševnem zdravju in za njih iskali rešitve. (Matic)

(Skupno 184 obiskov, današnjih obiskov 1)